top of page
  • תמונת הסופר/תDaniel N

המחול המודרני

עודכן: 14 בפבר׳ 2022


סגנון מחול שהתפתח לפני כמאה שנה, המבוסס על הבלט הקלאסי מחד גיסא, ומנוגד לו בתנועות מאידך גיסא. נותן מרחב וחופש תנועה לרקדן ואינו מחייב תנועות סימטריות ומדודות. מחובר יותר לקרקע ואינו מעופף בחלל.

נעלי בלט - מחול מודרני

סגנון המחול המודרני התפתח בראשית שנות העשרים באירופה ובארצות הברית. הוא מתבסס על יסודות המחול הקלאסי ובו זמנית גם מתנגד להם. הוא החל כמרד בסגנון הנוקשה של הבלט הקלאסי. הוכר בעזרתו הצורך בביטוי אישי יצירתי חופשי יותר מאשר בתנועות הטכניות, האחידות והמהוקצעות של הבלט. הסגנון המודרני משוחרר יותר ומבטא את הרגשות והתחושות האנושיות של הרקדן. בשונה מהבלט הקלאסי המעופף והקליל שיותר מתרומם ומנותק מהקרקע, המחול המודרני מתאפיין בקשר חזק לרצפה, שואב קשר מהאדמה ונותן את כובד משקלו עליה, תרתי משמע. הריקוד משלב עבודה עם משקל איברי הגוף, המספק מנוע ותנופה לתנועה, העברות משקל תוך כדי עבודה על הנעת הגוף מהאגן לעבר התזוזה בחלל.


רקדני המחול המודרני התייחסו בזלזול לקישוטי הבלט. הם מאסו בבגדי הבלרינה עם חצאית הטוטו ונעלי הבלט, ובעיקר שינו את התנועות המעוגלות והסימטריות של הבלט הקלאסי לתנועות זוויתיות וא-סימטריות, המנוגדות בתכלית לבסיס ההנחה של הבלט הקלאסי. המחול המודרני הושפע מתכנים אישיים וסובייקטיביים, ולעתים קרובות סגנון התנועה האישי ביטא לא רק את החלק הפיזי של היצירה אלא גם התיאוריות של הכוראוגרף. כל שינוי קטן בטכניקה או בתיאוריה, שעברו ממורה לתלמיד, באו לידי ביטוי לא כליטוש המסורת אלא כהתמרדות. בשיטה זאת ניתנה חשיבות לכוראוגרף על פני הרקדן, אבל גם הרקדן נדרש להיות כוראוגרף בפוטנציאל.


מחול מודרני
מחול מודרני

שיעורי המחול המודרני מתאימים לכל אחד ובכל גיל. גברים כנשים, נערות כנשים, בין אם יש לך ניסיון בריקוד ובין אם את בצעדייך הראשונים במחול. השיעורים מספקים הנאה רבה של ביטוי הרגשות דרך התנועה, ובעבודה נכונה עם הגוף, את מחזקת את מבנה השלד והשרירים, שומרת על יציבה נכונה ומשפרת את הגמישות שלך.

השיעורים ב'הללו', בית הספר המקצועי למחול, כוללים טכניקה וקומבינציות, ומועברים על ידי מורות מקצועיות בעלות ניסיון רב שנים.

בנוסף לשיעורי העשרה לנשים ולנערות, קיים ב'הללו', מסלול לימודים להדרכת מחול, בהתמחות בלט קלאסי, מחול מודרני וכוריאוגרפיה.

הקורס בן 500 שעות אקדמיות וכולל לימודים מעשיים ועיוניים. הוא מועבר על ידי צוות מובחר של מורות:

הגב' אורלי כהנוב, המנחה את הדרכת הבלט הקלאסי כבר כשלושים שנה. בעלת הסמכה מלאה להוראה מטעם הבלט המלכותי של לונדון ובעלת תואר B.E.D במחול. מנהלת להקת הפולקלור "שורשים במחול ירושלים".

הגב' דורית לוי, המכשירה להדרכת המחול המודרני והכוריאוגרפיה, בוגרת האקדמיה למחול. מלמדת מחול מודרני במסגרות שונות בארץ, ביניהם מגמות מחול מובילות וכן שותפה בפרויקטים שונים במחול ובאקדמיה למחול. כוריאוגרפית בנשמה, מנהלת 'להקת הללו' וזוכת פרס מפעל הפיס ליצירות מחול 2020.

לבוגרות קורס הדרכת מחול תינתן תעודת הדרכה של 'הללו' בשיתוף 'גבעת וושינגטון'.

עזרה בהשמה תינתן למצטיינות הקורס.

לפרטים ולהרשמה: 0774006258



820 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page